Служба преподобному отцу нашему Аркадию, ученику преподобного Ефрема, Новоторжского чудотворца. НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры на 4, глас 1. Подобен: Прехвальнии мученицы: Отче преподобне Аркадие,/ от юности своему Владыце подобяся,/ дивно житие прошел еси, / образ подвижником добродетелию показался еси,/ дарование благодати от человеколюбия Божия в себе прием./ Темже молися/ даровати душам нашим мир и велию милость. Отче преблаженне Аркадие,/ кто подвиги и исправления твоя исповесть,/ яже совершил еси, Христу последуя?/ не дал бо еси сна очима твоима, / пребывая присно в молитвах и бдениих, / ими же душу от страстей свободил еси,/ слезами непрестанными ю очищая, / и ныне молися / даровати душам нашим мир и велию милость. Отче преподобне Аркадие,/ чистоту телесную и душевную доброту,/ яже по образу Божию, от юности своея сохранил еси/ и, оком ума Бога зрети обучився,/ Тому служил еси страхом и любовию многою,/ последуя наставнику своему, преподобному Ефрему, / с ним же молися даровати душам нашим/ мир и велию милость. Слава, глас 6: Приидите, инок множества, днесь,/ духовно возвеселимся в нарочитом празднице сем:/ пресветлая бо память отца нашего наста,/ в нюже сошедшеся,/ того воспоим, глаголюще:/ радуйся, Аркадие преславне,/ на земли, яко Ангел, исполняя волю Божию, поживый;/ радуйся, Духа Святаго приятелище и жилище бывый. / Радуйся, стране нашей защищение и утверждение/ и всему граду Торжку пресветлый светильниче; / радуйся, теплый со Ангелы предстатель о нас ко Господу,/ Егоже непрестанно моли / даровати душам нашим мир и велию милость. И ныне: Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная,/ возрастившая нам Плод живота, /Тебе молимся: / молися, Владычице, со святыми апостолы // помиловати души наша. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Дом духовный / был еси, преподобне, / бденными молитвами и постными подвигами, / яко благовонными ароматы,/ благоукрасив душу свою. Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Дремания не дал еси/ очима своима, преподобне,/ дондеже душу от страстей свободил еси/ и возмездие обрел еси,/ со Ангелы водворение. Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело. Божественным желанием/ уязвився, преподобне,/ житие непорочно проходил еси,/ дондеже унаследовал еси/ Царствие Небесное. Слава, глас 8: Имяше блаженная твоя душа и непорочная/ Духа Пресвятаго озарение,/ отче преподобне Аркадие,/ от юности бо нося совершен смысл/ и любовию Христовою разгараяся,/ державно над страстьми воцарился еси,/ и, козни демонския крестом низложив,/ тако подвиг течения своего совершил еси,/ и ныне во свете невечернем водворяешися,/ Троице со Ангелы предстоя./ Темже моли избавится нам видимых и невидимых враг/ и спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: Владычице, приими молитвы раб Твоих / и избави нас /от всякия нужды и печали. Тропарь, глас 4: От духовнаго наставника, отца преподобнаго Ефрема, наставляемь, / послушания добрый рачителю, отче Аркадие,/ от мирскаго мятежа удалился еси/ и, инок быв изрядный,/ добрым подвигом ревнуяй,/ от Христа Бога приял еси венец славы Небесныя; / и ныне вкупе с преподобным отцем Ефремом у Престола Вышняго предстоя,/ о нас молися, избавитися нам от всех бед и скорбей// и спастися душам нашим. Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаенное,/ и Ангелом несведомое таинство,/ Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог,/ в неслитном соединении воплощаемь,/ и Крест волею нас ради восприим,/ Имже воскресив первозданнаго, // спасе от смерти душы наша. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Отче Аркадие преподобне,/ окрилив ум к Богу верою,/ мира и яже в нем возгнушался еси/ и, крест свой взем,/ Христу Богу последовал еси,/ тело непокоривое подвиги воздержания / мужественно поработив духови. Якоже солнце многосветло, / добродетелей светом/ и чудес сияньми/ обрет Ефрема, Аркадие,/ от того просвещение приял еси/ и, темныя страсти отгнав, светел явился еси,/ темже и к Свету Незаходимому преминул еси, / отче преблаженне. Все житие препроводил еси в безмолвии мнозе, / и в плаче, и в слезах, инок быв истинен верою,/ нестяжанием украшен,/ и воздержанием удобрен,/ и, яко странен и пришлец на земли, являя себе. / Темже обрел еси / Небесных благих наслаждение, досточудне. Ины стихиры, глас 8. Подобен: Все упование: Весь от юности Господеви возложся, Аркадие преподобне,/ земную красоту и славу нивочтоже вменил еси,/ да Христа единаго приобрящеши./ Иго креста на рамо взем / и во вся оружия Божия оболкийся,/ обители преподобнаго Ефрема достигл еси / и, от него образа иноческаго сподоблься, / многим добродетелем образ был еси. / И ныне на Небесех со Ангелы Христови предстоя, Аркадие отче наш,/ моли спастися душам нашим. Память страшнаго Христова пришествия/ в сердце своем нося, Аркадие преподобне, / разумно мимотекущих жития преминул еси/ и, славу маловременную презрев,/ равноангельное житие восприял еси: / на земли бо мужески подвизався, / потщался еси плоть покорити духови. / Душу же и ум от страстей очистил еси,/ ревновав житию преподобнаго Ефрема./ С ним же на Небесех Престолу Владычню предстоиши, / со дерзновением моляся о душах наших. Преподобне отче Аркадие,/ измлада возлюбил еси доброту Владычню / и, к Тому желание невозвратно имея,/ отечество и род оставил еси,/ богатство же и славу возненавидев,/ Христу единому последовал еси, / равноангельно во обители с преподобным Ефремом пожил еси. / И ныне на Небесех со Ангелы Христу Богу предстоиши,/ Аркадие преподобне,/ со дерзновением моляся о душах наших. Слава, глас 2: Желанием будущих благ, преподобне, утвердився, / чистотою душевною спасения пути прошел еси, / душегубительнаго и гордаго змия смирением и воздержанием убил еси. / Небесная же воинства удивил еси терпением своим, / чистое приятелище Пресвятому Духу, отче преподобне, быв;/ сего ради от Вседержительныя десницы венчался еси/ и чудес дарований от Него сподобился еси./ Темже моли спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: Прейде сень законная, / благодати пришедши: / якоже бо купина не сгараше опаляема, / тако Дева родила еси / и Дева пребыла еси. / Вместо столпа огненнаго / праведное возсия Солнце, / вместо Моисея, / Христос, спасение душ наших. Вход. Прокимен дне. Чтения преподобническая Притчей чтение (главы 10, 3 и 8): Память праведнаго с похвалами,/ и благословение Господне на главе его./ Блажен человек, иже обрете премудрость,/ и смертен, иже уведе разум./ Лучше бо сию куповати,/ нежели злата и сребра сокровища./ Честнейшая же есть камений многоценных,/ все же честное недостойно ея есть./ Долгота бо дней и лета живота в деснице ея,/ в шуйце же ея богатство и слава./ От уст ея исходит правда,/ закон же и милость на языце носит./ Послушайте убо мене, о чада,/ честная бо реку,/ и блажен человек, иже пути моя сохранит./ Исходи бо мои — исходи живота,/ и уготовляется хотение от Господа./ Сего ради молю вас/ и предлагаю мой глас сыновом человеческим:/ яко аз, премудрость, устроих совет,/ и разум и смысл аз призвах./ Мой совет и утверждение,/ мой разум, моя же крепость./ Аз мене любящия люблю,/ ищущии же мене обрящут благодать./ Разумейте убо, незлобивии, коварство,/ ненаказаннии же, прилагайте сердца./ Послушайте мене и паки,/ честная бо реку,/ и отверзу от устен правая,/ яко истине поучится гортань мой,/ мерзки же предо мною устны лживыя./ С правдою вси глаголы уст моих,/ ничтоже в них стропотно, ниже развращенно./ Вся права суть разумевающим/ и проста обретающим разум./ Научу бо вас истине,/ да будет о Господе надежда ваша,/ и исполнитеся Духа. Премудрости Соломоновы чтение (главы 10, 6, 8 и 9): Уста праведнаго каплют премудрость: устне же мужей мудрых ведят благодать./ Уста мудрых поучатся премудрости, правда же избавляет их от смерти./ Скончавшуся мужу праведну, не погибнет надежда./ Сын бо праведен раждается в живот и во благих своих плод правды обымет./ Свет праведным всегда, и от Господа обрящут благодать и славу./ Язык мудрых добрая свесть, и в сердце их почиет мудрость./ Любит Господь преподобная сердца, приятни же Ему вси непорочнии в пути./ Мудрость Господня просвещает лице разумнаго./ Постигает бо желающия ю, прежде даже разумети ю, и удобь узрится от любящих ю./ Утреневавый к ней не утрудится, и бдяй ея ради вскоре без печали будет./ Яко достойных ея сама обходит, ищущи, и во стезях ея является им благоприемне./ Мудрости никогдаже одолеет злоба./ Сих ради и рачитель бых доброты ея, и возлюбих ю, и поисках от юности моея./ И взысках невесту привести себе, яко всех Владыка возлюби ю./ Таинница бо есть Божия хитрости, и обретательница дел Его./ Труды ея суть добродетели: целомудрию же и разуму та учит, правде и мужеству,/ ихже потребнее ничтоже есть в житии человеком./ Аще же и многаго искусства желает кто, весть древняя, и быти хотящая разсмотрит./ Свесть извития словес и разрешения гаданий, знамения и чудеса проразумеет, и сбытия времен и лет;/ и всем советник есть благ, яко безсмертие есть в ней и благославие во общении словес ея./ Сего ради беседовах ко Господу, и помолихся Ему, и рех от всего сердца моего:/ Боже отцев и Господи милости, сотворивый вся словом Твоим/ и мудростию Твоею устроивый человека, да владеет бывшими от Тебе тварьми и да управляет мир в преподобии и правде./ Даждь ми Твоих Престолов приседящую премудрость и не отлучи мене от отрок Твоих, яко аз раб Твой и сын рабыни Твоея./ Посли ю с Небес от святаго жилища Твоего, и от Престола славы Твоея,/ да, сущи со мною, научит мя, что благоугодно есть пред Тобою,/ и наставит мя в разум, и сохранит мя в славе своей./ Помышления бо смертных вся боязлива, и погрешительна умышления их. Премудрости Соломоновы чтение (глава 3): Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их и яко всеплодие жертвенное прият я./ И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут./ Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему./ Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его. На литии стихиры, глас 1: Днесь ликовствует радостно освященная обитель/ и хвалится твоими Богоугодными деянии,/ имеющи твоя святыя мощи, блаженне Аркадие,/ от них же святыню почерпаем обильно, / подавают бо цельбы с верою притекающим к ним,/ темже, просвещшеся тобою, зовем:/ сохраняй, преподобне, стадо твое/ и моли спастися душам нашим. Глас 8: Память твоя во благословениях пребывает, / преподобне отче Аркадие,/ кротость бо сердца твоего, угодниче Христов блаженне, / просия в житии твоем изряднее солнечнаго сияния./ Честная рака священных мощей твоих, яко труба,/ и днесь велегласно о добротах твоих свидетельствует, / благоухающи благодатию Пресвятаго Духа,/ и прогоняюще мрак греховный,/ и нас научающе благодарити Бога,/ тебе прославльшаго. Глас 3: Велия слава жития твоего, отче наш Аркадие, / вся бо земная оставив, единаго Христа возлюбил еси / и, Тому служа чистою совестию, / на земли ангельски пожил еси./ Бесовская же коварства разорив,/ возшел еси на высоту добродетелей/ и блажен еси, тако Христу работав,/ темже и мы, в зерцале жития твоего путь к животу зряще, // тя непрестанно ублажаем. Слава, глас 2: Преподобне и Богоносне, блаженне отче наш Аркадие,/ благ нетленных восприяв желание,/ ангельское на земли житие совершил еси. / Исперва небоподобну доброту образа сохранив,/ ныне на Небесех водворяешися / и, Богу со дерзновением предстоя,/ зерцалом разумным чисто зриши Святую Троицу,/ О чтущих тя верою и любовию молися, // отче наш Аркадие. И ныне, Богородичен: О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна Матерь, без мужа рождшую / и на руку носящую всю тварь Содержащаго; / Божие есть изволение Рождшееся. / Егоже яко Младенца Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и матернее дерзновение к Нему имущая, // не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: От юности святоотеческому житию / поревновав во всем, преподобне,/ оставил еси вся, яже в мире,/ житейская мудрования, // моля о нас Человеколюбца. Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Послушания деяние от сердца исправляя, мудре,/ превыше мира и яже в нем житейских показался еси; / и сего ради в Вышних / со Ангелы Христу предстоиши, / о всех моляся. Стих: Что воздам Господеви о всех, / яже воздаде ми. Аще и юн телом,/ преподобне Аркадие,/ но многолетных житием превозшел еси./ Все плотское мудрование отринув,/ свой разум в послушание Христово пленил еси. Слава, глас 8. Самогласен: Помышляя оное житие и век будущий нескончаемый, / век сей, яко маловременен, оставил еси / и потщался еси тленными нетленная стяжати,/ отнюдуже и тело поработил еси духови,/ да Христа единаго приобрящеши, / Его же моли спастися всем, // любовию священную память твою почитающим. И ныне, Богородичен: Безневестная Дево, / яже Бога неизреченно заченши плотию, / Мати БогаВышняго, / Твоих рабов мольбы приими, Всенепорочная, / всем подающи очищение прегрешений, / ныне наша моления приемлющи, // моли спастисявсем нам. Тропарь, глас 4: От духовнаго наставника, отца преподобнаго Ефрема, наставляемь, / послушания добрый рачителю, отче Аркадие,/ от мирскаго мятежа удалился еси/ и, инок быв изрядный,/ добрым подвигом ревнуяй,/ от Христа Бога приял еси венец славы Небесныя; / и ныне вкупе с преподобным отцем Ефремом у Престола Вышняго предстоя,/ о нас молися, избавитися нам от всех бед и скорбей// и спастися душам нашим. НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь преподобному Аркадию, дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаенное,/ и Ангелом несведомое таинство,/ Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог,/ в неслитном соединении воплощаемь,/ и Крест волею нас ради восприим,/ Имже воскресив первозданнаго,/ спасе от смерти душы наша. По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: Разумев, яко век, иже на земли, преходящ есть, блаженне, / век он, яко не преходящий, от сердца возлюбил еси,/ емуже и наследник явился еси./ Темже о всех нас Христа Бога моли,/ в песнех, преподобне, твою память почитающих. Слава, и ныне, Богородичен: Обновила еси, Чистая, Божественным Рождеством Своим истлевшее страстьми земнородных естество/ и сущим мертвым прегрешеньми жизнь и нетление породила еси./ Темже Тя по долгу, Дево Пречистая, вси ублажаем. По 2-м стихословии седален, глас 2. Подобен: Милосердия сущи: Иноческаго жития исправления от сердца возлюбив, блаженне Аркадие,/ духовному отцу послушанием искренним вдался еси, / с нимже Господеви молися спастися всем нам. Слава, и ныне, Богородичен: Милосердия сущи источник,/ милости сподоби нас, Богородице, / призри на люди согрешившия, / яви, яко присно, силу Твою, / на Тя бо уповающе, радуйся, вопием Ти,/ яко иногда Гавриил, Безплотных Архистратиг. По полиелеи седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Премудрости Божественней измлада навык,/ вся, в мире суетная, возненавидел еси, преподобне, / Христа же единаго возлюбил еси; / отсюду же духовному отцу всеконечне в послушание вдался еси / и многих добродетелей сокровищем обогатился еси от того./ С нимже молися Господеви, Аркадие преподобне, / грехов прощение даровати чтущим любовию святую память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Яко Деву и едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию,/ вси ублажаем, роди человечестии: / Огнь бо вселися в Тя Божества / и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. / Темже, Ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему. Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми. Евангелие от Матфея, зачало 43. По 50-м псалме стихира, глас 6: Егда Божественное наитие найде на тя, преподобне,/ мирская возненавидев, ко Христу прилепился еси / и, Того ярем взем, по стопам блаженнаго Ефрема ходити учился еси,/ отнюдуже образ многим добродетелию быв,/ воздержанием и молитвами подобник своему отцу явился еси. / Темже молим тя: / молися, преподобне, спасти и просветити души наша. Канон Богородице, глас 4, со ирмосом на 6 и преподобному Аркадию на 8, глас 2 Песнь 1 Ирмос: Грядите, людие,/ поим песнь Христу Богу,/ раздельшему море и наставльшему люди,/ яже изведе из работы египетския,/ яко прославися. Слове Божий, молютися:/ даждь ми слово и отверзи ми устне, недостойному рабу, / да восхвалю угодника Твоего, преподобнаго отца Аркадия, / яко в Тебе и Тобою прославися. Отче преподобне Аркадие,/ приими от недостойнаго, юже воспою, песнь с любовию / и моли за мя, грешнаго раба твоего, / от усердия дерзнувшаго восхвалити тя,/ его же Христос прослави. Силою Христовою укрепляемь, преподобне Аркадие,/ вся коварства лукаваго низвергл еси слезными твоими молитвами,/ Богоблаженне Аркадие преподобне. Безстрастия умом просвещенным предстоиши Богу Вседержителю, / от Негоже знамения и чудотворения испросив, угодниче Христов, отче Аркадие,/ пресветлый явися, яко прославися. Богородичен: О, паче ума чудес Твоих, Мати Дево!/ Божие бо Ипостасное Слово приявши во утробу Твою, / родила еси паче естества Безлетнаго Сына, / всяческая Божественною Своею силою премудре содержаща и окормляюща. Катавасия: Христос раждается: Песнь 3 Ирмос: На камени мя веры утвердив, / разширил еси уста моя на враги моя, / возвеселибося дух мой, внегда пети:/ несть свят, якоже Бог наш, / и несть праведен, паче Тебе, Господи. Совесть имел еси благу, преподобне отче, / и око сердечное, взирающее к Богу,/ и в послушании добре пребыл еси отцу своему, наставнику преподобному Ефрему,/ с нимже ныне предстоя у Престола Вседержителя,/ о нас Христу Богу молися даровати нам велию милость. Стягнув тело свое воздержанием и чистотою, / в Вышняя селения, отче, достигл еси / и на Небесех со Ангелы ликуеши./ Темже о нас Христу Богу молися,/ от Него же испроси нам велию милость. Наказан Божественными ученьми, посту, и воздержанию, / и всякой добродетели от отца своего, наставника духовнаго, преподобнаго Ефрема, / от младых ногтей навыкл еси и тем Богу угодил еси. / Отче преподобне Аркадие, молися о душах наших. Богородичен: Просвети, Чистая, сетующее сердце мое, / присно преступленьми и житейскими многими молвами оскверняемое, / и не остави мене врагом быти в радость,/ яко да прославлю и любовию воспою Тя, Всепетая. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Отрекся мира и духовному наставнику, преподобному Ефрему, покорився, / аще и млад был еси, отче, едины добродетели стяжав,/ всем иноком образ был еси./ Темже молися грехов оставление подати любовию чтущим тя. Слава, и ныне, Богородичен: Легкий облаче, источивый верным росу Божественную,/ свещниче златокованный, показавый всем Свет немерцающий,/ Нескверная, Непорочная, Пречистая Владычице,/ омраченную душу мою слепотою страстей безстрастия зарею просвети, молюся, / и ум мой в тишине укрепи,/ да по долгу славлю Тя и любовию пою, Пречистая Всенепорочная. Песнь 4 Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, / но Сам, Господи, воплощся, / и спасл еси всего мя, человека. / Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи. Пощением и бдением тело свое изнурил еси, отче Аркадие, / Ангелов сожительниче, и постником ревнителю, и всем святым подражателю,/ с ними же моли Христа Бога велию и богатую милость подати нам. Чистотою и смирением Богу угодил еси/ и наставнику своему во всем повинулся еси,/ с нимже молися, преподобне, подати нам мир и велию милость. Да животу причастник нетленному явишися,/ временных и тленных, отче премудре, небрегл еси/ и, к Богу приступль, со дерзновением молишися спастися нам. Богородичен: Мати Божия Чистая,/ страстей моих союзы греховныя, молвы и недуги отжени:/ имаши бо к Нему дерзновение и благодать миловати ны, Госпоже Милосердая,/ Спаса порождши плотию, / Его же непрестанно моли спастися нам. Песнь 5 Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, / спасение отчаянных, Христе, Спасе мой,/ к Тебе утренюю, Царю мира,/ просвети мя сиянием Твоим,/ иного бо, разве Тебе, бога не знаю. Помолися Христу Богу, преподобне Аркадие, о приходящих к тебе с верою и любовию / и чающих в предстательстве твоем грехов разрешение и недугов исцеление получити,/ еже молитвами твоими подаеши всем независтно. Измлада Христу последовав и наставнику своему во всем повинуяся,/ пощением и молитвами противу кознем демонским вооружился еси / и сего ради был еси светильник, сияя чудесы, Аркадие, / испроси стране нашей на враги победу и душам нашим велию милость. Сна очима своима не дал еси, отче Аркадие, / ни веждома своима дремания, дондеже Богу угодил еси, / в твердом пребывая послушании Богомудрому учителю твоему, / с нимже молися о хвалящих тя Христу Богу нашему, / подати нам мир и велию милость. Богородичен: Плотию рождши Безплотнаго, Богородительнице Пречистая,/ телесных нас и душевных скверн омый/ окроплением Божественныя благодати Сына Твоего. Песнь б Ирмос: Ко Господу от кита Иона возопи:/ Ты мя возведи из глубины ада, молюся, /да яко Избавителю во гласе хваления/ истины же духом пожру Тебе. Земная и мимотекущая, яко уметы, вменив,/ Христа единаго вожделел еси,/ к Немуже союзом любве приблизив душу свою,/ Того обрести потщался еси ненасыщаемыя доброты. Процвел в пустынных удолиях, прехвальне отче наш, яко шипок благовонен,/ и, якоже крин, облагоухал еси совести верных добродетельми и чудесы. / Темже, преподобне, отжени от нас страсти смердящия. Желанием зельным, преблаженне, последовал еси Богоноснаго отца Ефрема житию:/ того бо ученик изрядный был еси,/ с нимже молися Господеви помиловати души наша. Богородичен: Христа нам родила еси, Пречистая Владычице, Богорадованная Дево./ Темже спаси град и люди, на Тя уповающия. Кондак, глас 2: К глубинам Божественнаго разума вперив ум свой,/ в Небесныя обители востекл еси/ и равноангельно житие, отче Аркадие, на земли пожил еси,/ и во всем повинулся еси духовному своему настоятелю и наставнику, преподобному отцу Ефрему,/ и ныне, вкупе предстояще у Престола Владыки Христа, / молися непрестанно о всех нас. Икос: Услышав Христов Евангельский глас,/ оставив плотская мудрования,/ богатство и славу мира сего, яко прах, вменив,/ от младости последовав наставнику и учителю своему духовному отцу Ефрему/ и от того всякия добродетели навык,/ и бысть ему ученик добрым послушанием,/ и над страстьми, яко Безплотен, подвизався, / и Безплотных ликостоянию сочетався,/ иже подай разум мне, недостойному рабу своему,/ аще не ты ми подаси и не просветиши ми ум, / како тя восхвалю и воспою, окаянный?/ Дерзаю на твое незлобие и вопию сице:/ радуйся, Небесный человече и земный Ангеле;/ радуйся, яко последовал духовному наставнику своему во всем, постом и молитвами,/ тем вкупе с ним угодив Богу,/ и бысте великия светильники, сияюще чудесы,/ ныне предстояще у Престола Христа, Бога нашего,/ молитеся непрестанно о всех нас. Песнь 7 Ирмос: Купина в горе огненеопальная/ и росоносная пещь халдейская/ яве предписа Тя, Богоневесто:/ Божественный бо Невещественный/ в вещественнем чреве Огнь неопально прияла еси. / Темже из Тебе Рождшемуся поем:/ благословен еси, Боже отец наших. Яко воистинну тленных оставль/ и непостоянная мира сего за уметы вменив, / наставнику своему последовал еси,/ темже с ним у Престола Божия предстоиши, молися спастися всем нам. Яко доброплодная маслина, в доме Божии, преподобне, процвел еси,/ елеем убо радования духовнаго умащай души любовию поющих тя,/ преподобне отче Аркадие. Житие твое, отче Аркадие преподобне, всечестне, дивно на земли показал еси:/ великое бо пощение и смирение стяжал еси./ Сего ради на Небесех жизнь вечную со учителем своим преподобным Ефремом наследовал еси./ Темже молися присно ко Господу, от бед избавити ны, поющия тя. Богородичен: Тя Предстательницу имамы, грешнии, о Пресвятая Дево:/ Ты бо благопременна к нам твориши Сына Своего и Бога нашего/ матерними Твоими молитвами. Песнь 8 Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго/ и пламень в росу преложшаго Бога, / пойте, дела, яко Господа / и превозносите во вся веки. Яко светильник света, душу свою сияньми добродетелей украсив,/ нетленный венец от Бога приял еси, / и ныне со Ангелы и со учителем своим Престолу Его предстояще, / о нас молися, воспевающих:/ благословен Бог отец наших. Весь от юности Богови освятился еси/ и к Нему добродетелию приближился еси, / тленная бо, яже на земли, оставив, / Небесное обрел еси богатство. Обрел еси возмездие от Христа Бога, преподобне отче Аркадие,/ ныне со Ангелы святыми и с наставником своим, со отцем Ефремом, ликовствуя/ и со всеми праведными в Небесных обителех водворяяся./ Молися убо ко Господу, подати нам велию милость. Богородичен: Мати Божия Всенепорочная, души моея язвы исцели/ и стремление утоли страстныя плоти моея,/ омраченное сердце просвети, ум мой умири/ и вражиих напастей избави. Песнь 9 Ирмос: Яже прежде солнца светильника Бога возсиявшаго, / плотски к нам пришедшаго из боку Девичу, / неизреченно воплотившая, Благословенная, Всечистая,/ Тя, Богородице, величаем. Явился еси, отче Аркадие, граду нашему столп непоколебим/ и прибежище всем, притекающим к тебе: / исцеления бо благодать тобою приемлем / и от лютых скорбей твоими молитвами избавляемся. Приими, святый преблаженне, отче досточудне Аркадие, пение сие похвальное / и твое отеческое покажи о нас милование:/ не можем бо по достоинству похвалити тя,/ но елико можем, от усердия дерзнухом. Еже приносим ти, отче преподобне Аркадие, пения не презри,/ но приими сие милостивно/ и моли Творца нашего, Владыку и Господа, / избавити ны от всякаго прещения/ и милость обрести в день страшнаго Его испытания. Богородичен: Богородице Владычице, / мене, во глубину зла сластьми плотскими и страстьми жития впадша, возстави:/ на Тя бо, яко Матерь Бога нашего, надежду имам, раб Твой. / Не презри упования нашего, но сотвори спастися всем нам. Светилен: Святыни храм был еси, преподобне,/ и по Божественному причастию райский гражданин,/ в немже питаешися невозбранно древа разумнаго и нетленныя славы. / Темже память твою, Аркадие преподобне, творяще/ и верою и любовию хваляще тя, молимся: / молися Господеви спастися всем нам. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, клятвы Евиной разрешение; / радуйся, свете сущим во тьме./ Радуйся, храме живый живаго Бога /радуйся, верным похвало. / Радуйся, преподобным утверждение,/ радуйся, православным славо, Благословенная Марие. На хвалитех стихиры, глас 6. Подобен: Все упование: Великая исправления и постнический подвиг/ великаго отца и чудотворца Ефрема,/ Аркадие блаженне, / привлекоша тя желанием к постническому житию. / Темже, со тщанием добродетелем его подражая, / неуклонно тому последовал еси / и сообщник подвигом доблественный, / яко ученик ему истинен, явился еси./ И ныне молися ко Господу, преподобне,/ помиловатися душам нашим. Древо доброветвенно и благоплодно, / на водах животных воистинну насажденно, / питая приходящия и осеняя опаляемыя,/ ты еси, отче преподобне, напаяемь учении Ефрема,/ ими же той питал есть своя ученики. / Темже молим тя: / осени люди христоименитыя, / заступая от языческих нашествий, / низлагая их возстания, / нас же всех в мире управи, Аркадие,/ твоими молитвами. Возсия днесь пресветлая и всепразднственная память твоя,/ преславне Аркадие,/ созывающи многочисленное постник сословие/ и преподобных ликостояния к похвалению. / Темже, притекающе к священным мощем твоим,/ исцеления же дары обильно приемля,/ тебе венчавшаго Христа прославляем,/ Спаса душ наших. Слава, глас 2. Самогласен: Память праведника - радость боящимся Господа,/ хвала бо его сладость верным есть./ Блажен бо воистинну, его же избрал и приял Господь./ Темже мы, веселящеся, почитаем преподобнаго, / ему же ныне молимся, яко имущу дерзновение,/ даровати победу стране нашей на языки противныя,/ и низложити возстающия неправедно, / и подати же мир мирови, и церквам единомыслие, / и душам нашим велию милость. И ныне: Все упование мое / на Тя возлагаю, Мати Божия, / сохрани мя под кровом Твоим. НА ЛИТУРГИИ Блаженны от канона песни 3-я и 6-я. Прокимен: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех,/ яже воздаде ми. Апостол к Галатом, зачало 213. Аллилуия. Стих: Блажен муж, бояйся Господа. Евангелие от Матфея, зачало 10. Причастен: В память вечную: